https://contracts.justia.com/companies/electronic-arts-454/contract/138050/
6.Japan Tier Reduction Incentive Program. Unless otherwise terminated earlier by written notice from Microsoft to Publisher, for Software Titles that are Commercially Released in the Japan Sales Territory that meet the requirements set forth in this Section 6, up to [*] of each such Software Title may qualify for the [*] royalty rate set forth in Section 4, Exhibit 2, Table 2 regardless of the royalty rate applicable to the Software Title’s SRP. In the event Microsoft terminates the Japan Tier Reduction Incentive Program, Publisher will be entitled to the reduced royalty rates provided by the program in relation to any Software Title(s) for which Publisher submitted an Xbox One Royalty Tier Selection Form (for Japan) that has been approved by Microsoft prior to receipt of Microsoft’s written notice of termination.
6.1.Program Qualifications for Japan Tier Reduction Incentive Program:
6.1.1.The text and subtitles of the Software Title must be fully localized into the Japanese language;
6.1.2.The Packaging Materials must be in the Japanese language; and
6.1.3.The FPU must be manufactured for the Japan Sales Territory.
6.2.Units manufactured for the Japan Sales Territory that qualify for this program will not qualify for the Unit Discount calculation set forth in Section 4.2 of Exhibit 2, Table 3, nor will the Software Titles be permitted to migrate royalty tiers under Section 4.3 of Exhibit 2 while participating in this program. Such units will be included in the Greatest Hits Program manufacturing requirements set forth in Section 4.4 (Table 4). With respect to any single Software Title, all units manufactured in addition to [*] will be charged the applicable Royalty Tier based on the SRP of the Software Title for the Japan Sales Territory designated in Section 4, Exhibit 2, Tables 1 and 2.
6.3.In order to participate in the program, Publisher shall submit to Microsoft a completed “Xbox Console Royalty Tier Selection Form” as specified in the Publisher Guide (which may require electronic submission) for Japan, at least [*] prior to the first manufacturing order being placed for the Software Title. The participation in the program and Tier selection will be effective only once approved by Microsoft. If the Xbox One Royalty Tier Selection Form is not approved for any reason, Microsoft must notify Publisher of the reasons for disapproval within a reasonable amount of time. If the Software Title is not approved to qualify for the program (e.g., due to Publisher not submitting a completed “Xbox Console Royalty Tier Selection Form” electronically, in each case provided that MSFT provides the reasons for disapproval to Publisher as set forth above in this paragraph), the royalty rate for such Software Title will default to Tier 1, regardless of the actual SRP.
6.日本ティアリダクションインセンティブプログラム。マイクロソフトからパブリッシャーへの書面による通知により早期に終了する場合を除き、日本の販売地域において商業的にリリースされ、本第6条に定める要件を満たすソフトウェア・タイトルについては、当該ソフトウェア・タイトルのSRPに適用されるロイヤリティ・レートにかかわらず、各ソフトウェア・タイトルの最大[*]まで、第4条、別紙2、表2に定める[*]のロイヤリティ・レートの適用を受けることができます。マイクロソフトが日本向け段階的削減奨励プログラムを終了した場合、パブリッシャーは、マイクロソフトからの書面による終了通知を受領する前に、パブリッシャーがマイクロソフトの承認を受けたXbox One Royalty Tier Selection Form(日本向け)を提出したすべてのソフトウェア・タイトルに関して、本プログラムが提供する削減されたロイヤリティ・レートを受けることができます。
6.1.プログラム 日本版 Tier Reduction インセンティブ プログラムの資格。
6.1.1.ソフトウェアタイトルのテキストおよび字幕は、完全に日本語にローカライズされていなければなりません。
6.1.2.梱包材が日本語であること。
6.1.3.FPUが日本の販売地域向けに製造されていること。
6.2.本プログラムの対象となる日本国内の販売地域向けに製造されたユニットは、別紙2の4.2項、表3に記載されたユニットディスカウントの計算対象とはならず、また、本プログラムに参加している間、別紙2の4.3項に基づくソフトウェアタイトルのロイヤリティ階層の移行は認められないものとします。このようなユニットは、第4.4条(表4)に定めるグレイテスト・ヒッツ・プログラムの製造要件に含まれます。単一のソフトウェアタイトルに関して、[*]に加えて製造されたすべてのユニットには、第4条、別紙2、表1および2で指定された日本の販売地域における当該ソフトウェアタイトルの希望小売価格に基づいて、適用されるロイヤルティティアが課金されます。
6.3.本プログラムに参加するためには、パブリッシャーは、本ソフトウェア・タイトルの最初の製造注文を行う前に、日本国内向けのパブリッシャー・ガイド(電子的な提出が必要な場合もあります)に記載されている「Xbox Console Royalty Tier Selection Form」に必要事項を記入してマイクロソフトに提出しなければなりません。本プログラムへの参加および Tier Selection は、マイクロソフトが承認した時点で有効となります。理由の如何を問わず、Xbox One Royalty Tier Selection Formが承認されない場合、マイクロソフトは合理的な期間内に不承認の理由をPublisherに通知しなければなりません。ソフトウェア・タイトルのプログラムへの参加が承認されなかった場合(例えば、パブリッシャーが必要事項を記入した「Xbox Console Royalty Tier Selection Form」を電子的に提出しなかった場合など)、当該ソフトウェア・タイトルのロイヤリティ・レートは、実際のSRPにかかわらず、デフォルトでTier 1となります。
どんどんローカライズものが増えるぞ
訳文読んでも特殊な用語が多すぎて何が何やらだろ
スレ伸びないわこんなの
だから慌てておま国やめてるのか
セガが仕事してると思ったらこれか
DQビルダー2はこれ効いてるのかな?
言語差別はある意味人種差別だよなあ
MS「日本でちゃんとソフト出せば優遇するぞ」
SONY「ゲームパスにソフト出さなければ優遇するぞ」
MS「アダプティブコントローラーでアクセシビリティを高めるぞ」
ソニー「ポリコレと❌ボタン決定を日本人に食らわせるぞ」
MS「日本のスタジオをファーストに組み入れたぞ」
ソニー「日本のファーストスタジオを解体したぞ」
ソニーの悪行は国内どころか世界中が困っているのではないですかね
ケイブSTGとかバーチャロンフォースとか待ってるんだけど?
そういう細かい部分は本来日本MSが調整したり本社に働きかけるべきなんだろうけど、あいつら仕事してる感が無さ過ぎだよなぁ
360時代は箱担当にかなりのSTG好きがいたみたいなんだけどな
ケイブは互換のOKは出してるみたいだし本当にどうなってんだろ?
MS潰すために
日本のPSHomeだけ異常に冷遇した反日ポリコレ企業が日本重視するわけねえだろカス
じゃあ国内じゃ大負けだな
360以降あれだけ空気にしといて何日本重視だよアホなのか
国内はプレステに負けるから諦めてた所にプレステが国内冷遇し始めたからやる気出したんでしょ
oneの暗黒時代からよくここまで復活したもんだ
oneは海外でも人気無かったしね
欲しいと思った時にないから邪魔なだけだ
ずーっと在庫切れ PS5よりレアやぞ
他ファーストの任天堂とソニーの本拠地だもの
地域としては無視できないくらい市場規模も大きいし
スクエニとかセガとかな
スクエニはFFとKHをゲームパスで日本除外してるがリリース自体は除外してない
もっと前の話よ
日本語ファイル売ってやるけど本体より全然高いよ
とかやってた印象が強くてなぁ
コエテクとかあの辺がちゃんとリリースされるようになればワンチャンある
ローカライズ囲みにも興味無さそうだし
PS3PS4みたいなことにはならんな
あれだけ邪魔してたSIEJAがただの案山子になったのが一番の違いだな
マジでイージーゲームだなお前
もう何やっても大丈夫っぽいな
コメント
日本重視ならXSX本体をもっと日本に回せと何度も言ってる気がする
昨日尼でXSX売ってたけど15分くらいで無くなってたわ
つかワイヤレスヘッドセットも日本に回せやオラァン
US尼には毎週出荷してんのに日本発売日以降一度も来てねえぞ
箱なんて見向きもしたこと無いけど日本優遇するなら応援するSIE叩き潰してくれ
応援するなら買え
買わずに応援ならファンボでも出来る
ギアーズの吹き替え返して
それな…ベアードがまた日本語で喋ってるのが見たい。
他国なのにおま国しなかったら優遇するって言う
日本のユーザー目線でいるのは結構珍しい気がする
…いやだからあま国が問題なのか
>>カプコンはアンチゲームパス契約とPS5版を最上位版にする契約で期待できるな!!
カプコン「バイオ村がPS5最後かもしれんぞ」
ローカライズのレベルがもうちょい上がって(戻って?)くれるとなお嬉しい
おま国おま語もこれで減るな
ソニーとPS駄サードの異常性がよく分かるな
ようやくドンマトリックがかけた呪いが解けたのか?
MSは日本優遇措置に報酬を与える
SONYは他社冷遇措置に報酬を与える
これでもどっちが業界を阻害し進歩を妨害してるかわからない知能障害がいるらしい
そんな事より何より日本語音声ちゃんとやってくれよ。
ギアーズやフォルツァは絶対音声ローカライズ必要だろ。
MSが手抜いてんのサードも見てるぞ。
あれだけ売れなかったら仕方ないだろ
俺がちゃんと買ってるのにお前らと来たら…
俺は買ってるぞ。しかも日本版を。
当時はみーんなゴア!海外版!ばっかりだったなあ。
あの日本声優陣最高だったのにゴア無いからってネットでは海外版買ってる言ってる奴いっぱい居たなあ。